tisdag 21 augusti 2007

Nu närmar det sig avfärd


Jaha, nu har flyttgubbarna satt igång med de sista rummen: arbetsrummet, sovrummet och badrummen. Så jag sitter på madrassen inne i "kattrummet" och håller tummarna för att jag ska vara uppkopplad så länge som möjligt. Men snart åker modemet ner i en flyttkartong och sedan är jag okontaktbar en tid framöver.

I morgon hämtas katterna av den firma som ska sköta flytten av dem, och på torsdag åker vi hela familjen. Huset lär ska vara färdigrenoverat - utom köket då som tydligen behöver få sig en ordentlig genomgång. Något vi får leva med tills det är fixat. Som tur är har vi ju två kök, ett i köket och ett i källaren, så vi ska nog överleva.

Poolen ska vi nog få användning av!

Hoppas kunna höra av mig snart igen!

PS. I går skrev jag att våra turkiska vänner ska bo i huset till vänster. Jag har tydligen inte riktig koll på vädersträcken, för det är vi som ska bo i huset till vänster, de ska bo i huset till höger.

1 kommentar:

Charlotta Malmberg sa...

Hej vännen!

Åh, så skoj att du har startat en egen blogg så att vi kan följa dina äventyr. Jag hoppas att ni ska trivas lika bra som i Istanbul!

Sköt om dig, så hörs vi snart igen.

Stor kram, Charlotta