lördag 5 april 2008

Kycklingen!

Om jag hade kommit ihåg att ta ut kycklingen ur frysen i går kväll hade jag kanske kunnat sova lite längre. Men när jag i någon slags halvdvala kom på att kycklingen fortfarande låg kvar i sitt stenhårda tillstånd, vaknade jag och insåg att om jag inte gör det NU kommer jag att glömma bort hela saken tills det är för sent och jag blir tvungen att stoppa den i mikron för att tina. Vilket inte är så lyckat i mitt fall. Och med tanke på att vi får gäster som ska äta av den ...

Så jag är lite trött nu. Kommer nog att sova en sväng i eftermiddag.


3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Har du ställt in din tidszon korrekt till din nya fina blog?

10:07 är inte så himla sent tycker jag? Fast du kanske har en annan livsstil?

Marianne sa...

Nej, men alltså jag vaknade halv 7. Haha, visst är jag fast i bloggrymden, men riktigt så snabbt kastar jag mig inte på datorn ; D

Tack förresten!

KARLAVAGNEN sa...

Morrn du... Ok sju är grymt tidigt för att tänka på iskalla fjäderfän...
:-)