fredag 25 april 2008

Äntligen fredag

Det betyder att jag ska till tandläkaren och bli färdig där för den här gången (världens bästa tandläkare, så jag är inte rädd). Efter tandläkaren ska jag ila som ett provanställt cykelbud till Frissan (världens bästa frissa, så jag är inte orolig). Äntligen ska något bli gjort med de här trista, tunna och totalt omedgörliga stråna på huvudet. Exakt vad det ska bli har jag däremot inte den blekaste aning om, han får bestämma allt. Allt från färg till form och längd. Utom att jag inte vill ha rött.

Ännu roligare är att min kompis C (hon som lagar all den där goda maten) ska dit samtidigt, så det blir hårjunta i eftermiddag.

3 kommentarer:

BiRDiE sa...

Så härligt! Njuuut :)
Kram!

Anonym sa...

Har man en frissa som man litar på är man i säkra händer. De brukar ha en fingertoppskänsla för sina kunder. Du får berätta hur det gick!
kramen!

Marianne sa...

Birdie: Det har varit en toppendag. Vi har bland annat suttit ute på Odengatan utanför frissan i solen och tittat på människor och fikat. Sedan väntade vi i Vasaparken medan frissan (min kompis L:s bror) hade sin sista kund och sedan åkte vi hem här och åt middag.

Sus: Jo nu är jag fin i håret. Lite mer levande färg och slingor, min egen färg börjar bli så trött. Vi pratade också om att jag ska lägga in extensions till hösten, inte direkt för att förlänga, utan för att få lite mer strån på skallen. Jag ska fundera på saken.