söndag 13 april 2008

Tvätt



6 kommentarer:

Anonym sa...

Alla dessa tvättsträck som man ser på sina resor i medelhavsländerna...
Har många gånger funderat på om inte dessa upphängda plagg också trillar ner ibland. Tycker att det allt som oftast är någon strumpa eller tröja som trillar ner från min torkvinda.

Den som går under tvättsträcket får plötsligt ett rejält damunderklädesplagg i huvudet??? *fnissar*

Bara små funderingar!
Kramen!

Marianne sa...

Ja, och hur rent är det när det hänger i avgaser och damm? Själv skulle jag inte våga hänga så långt från väggen som jag har sett på en del ställen, de måste sträcka sig lååångt ut för att hänga/ta in grejorna.

En annan lite lustig grej i ett land som värnar så om att kvinnan inte får synas för mycket: att visa upp sina underkläder för världen går visst hur bra som helst. Inte för att de kanske är så upphetsande förstås : D
Kram

Annika sa...

Ja det är ju sant, det du skriver om underkläder. Hur kan man låta kvinnor hänga ut underkläder till allmänt beslådande i ett muslimskt land?

Marianne sa...

Annika: Nej, ibland är det inte alltid så logiskt ...

Anonym sa...

Hmm...det är väl enda gångerna de kan visa sina snygga underkläder kanske?
Tvätt ja...det håller jag också på med idag, och det tar aldrig slut;)
kram!

Marianne sa...

Trollpackan: Det ska vara det då! ; D

"A woman's work is never done" sägs det ju. Jag klarade av min tvätt i går.