tisdag 24 mars 2009

On my way

Kommer jag att få lika vacker utsikt från flyget den här gången?

Nu åker jag snart, om en timme blir jag hämtad för att åka till flygplatsen! Iiiii vad roligt det ska bli! Att träffa alla, inte minst ungarna, och att få traska omkring i kära Stockholm. Kameran är nerpackad i sin väska och får följa med, så jag räknar med att kunna visa lite Stockholmsbilder här vad det lider. Häpp! En sån tur, nu kom jag på att jag skulle packa ner batteriladdaren och sladden för överföring av bilder till datorn. 

Och vad roligt det ska bli att vara med på lanseringen av Fay Weldons bok En styvmors dagbok. Det kommer att bli en hel del intervjuer med henne, bland annat i Efter tio med Malou von Sivers och i Babel. Jag vet inte när sändningsdatumen blir, men så fort jag vet kommer jag självklart tala om det här. Själv hoppas jag slippa allt vad strålkastare heter och det tror jag nog jag slipper eftersom översättare aldrig uppmärksammas. Just nu känns det väldigt betryggande. 

Jag fick just tips om att det finns en fin intervju med Fay Weldon i tidskriften Vi Läser.

Allt är nerpackat och det jag har glömt får jag helt enkelt köpa i Stockholm. Jag vet inte hur mycket tid jag får för datorn, men jag ska försöka mig på någon sorts liten snabb uppdatering varje dag.

Ha det gott alla, en del av er ser jag snart!!!

28 kommentarer:

Kerstin sa...

Önskar dig en riktigt härlig resa.
Ha det gott.

Annika sa...

Marianne!!! LYCKLIG, LYCKLIG RESA!!!!
Ha det då jätteroligt!! SÅ spännande detta blir för dig!!!

Hoppas att du kan plåta massor från Sthlm.
Hur länge blir du borta???

Jag önskar dig en lugn, och avkopplande flight hem till den höga nord.

KRAMAR i MASSOR!!!

Ninni sa...

Hoppas du får en trygg och fin resa hem till Sverige! Och ha det JÄTTEKUL!!!
Bara lite avis....
Kram Ninni

Anonym sa...

Hoppas du får en trygg resa till Sverige och att du får det underbart i Stockholm! Kom nu ihåg att njuta av svensk mat och lösgodis så mycket du bara orkar! ;)

Kram!

Taina sa...

Då vill jag härmed önska dig en riktigt trevlig resa och en underbar vistelse i Sverige!
Kramar!

Anna, Fair and True sa...

Ha det så bra i Sthlm! Jag kan troligen inte komma till Kickis imorgon men om du är kvar i stan ett tag kanske du och jag kan ta en lunch/fika nästa vecka??

Musikanta sa...

Jaha! Då får vi gå till Stinsen och be dem köpa in den boken också...
Kram och lycklig resa/M

Anonym sa...

Åh, vilken vacker bild! Hoppas att du nu får en jättehärlig resa och kul uppe i Sthlm med familj och vänner och bloggkompisar!
Stor kram!

Marianne sa...

Hoppas du haft en fin resa. Och du, tänk inte på oss bloggare, vi kan nog ge oss till tåls, även om det är svårt.Och naturligtvis är vi lite nyfikna på vad du har för dig i `storstan´.Hoppas mötet med Fay går bra. Det tror jag nog. Hon ser väldigt sympatisk ut. Och jag måste bara läsa boken. Tror nog den faller mig i smaken.
Ha de´nu bra från din namne i Sverige. Kramisar :o))

Anne sa...

Jag önskar dig nu en riktigt härlig tid i Stockholm!
Du kommer säkert att ha fullt upp, dagarna komma rusa förbi i Stockholm. Njut, koppla av och bara trivs med allting.
....och glöm inte bort att uppleva tunneln mellan t-centralen och centralen....
KRAMAR!

Emmama sa...

Ha en superhärlig resa och vistelse i Sverige, det är himla bra att vara här och hälsa på kan jag intyga! :)

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Jag kan komma till Kicki morgon faktiskt så vi ses där! Ska bli så kul!

decoinspo sa...

tror jag sagt det tidigare men val vart att namna igen, Det ar stort, jobbet du har gjort alltsa. Oversatta Fay Weldons bok. Grattis till dig.
Ha en skon tid i Sverige.

Anonym sa...

Trevlig resa och ha det så kul!

Suzesan sa...

Jag vet Marianne. Jag har räknat ut det. Du har fastnat i godiskiosken igen:)Filliduttkiosken.


Åhhhh hoppas du har en bra dag.
Kram
Susanne

Anonym sa...

Trevlig resa och ha det så härligt i Stockholm. Du kommer hem till härligt och soligt väder - dock kallt men det får man ta :-) . Jag ser fram emot dina uppdateringar. Kram!

Marianne sa...

HEJ ALLA! TACK för era lyckönskningar, jag har det bra och hade en supertrevlig bloggträff i går med Saltis, Kicki och Anna! Stockholm badar i solsken och snö, så här är riktigt vackert. Men kallt!

Kramar till er alla!

thebromanders sa...

Åh, vad roligt!! Så du har översatt den där boken?? Vad spännande!!
När Linda Olsson var här pratade hon en del om sina översättare! Det var jätteintressant!!
Ha det så jätteskönt i Sverige då!!!!

Anonym sa...

Stockholm visar sig inte riktigt från sin bästa sida, trist men lite sol har du fått. Hoppas du har det riktigt riktigt bra. Kram
Ps: Läste intervjun. Tidningen VI-läser är helt klart läsvärd. Ds

Cecilia sa...

Å så vacker bild! Hoppas att du har det bra där hemma.

Kram!

anna of sweden sa...

Trevlig resa!
Lycka till!

Truddelutt sa...

Hoppas du har det bra här i kalla och eländiga Sverige.
Du kan ju gissa hur kul det var att komma hem till snö"stormen" i fredags. Endast iförd en tjockiströja dessutom.
Har haft det superbra i Makadi Bay och jag lär återkomma. :)
Kramis

Millan sa...

Hoppas du har det jatte bra darhemma! Jag har ju sett att du varit med pa en trevlig bloggtraff med bland annat saltis i alla fall :-). Vad spannade med lanseringen av boken. Det maste alltid kannas stort nar man sjalv varit sa delaktig i projektet!
Pa lordag flyger aven vi till svierge. Boklanseringar blir det ju inte for var del... men jag hoppas hinna traffa vanner och familjen och bara umgas med barnen! kram

Anna, Fair and True sa...

Det var så trevligt att träffa dig och de andra bloggtjejerna förra veckan! Hoppas boklanseringen gick bra och att du fick chans att prata med Fay! Kram!

Jenny sa...

Hoppas du har det jättebra i Stockholm, Marianne, och att boklanseringar och all gick geschvint :-)! KRAM!

KARLAVAGNEN sa...

Hoppas att du har det gott in Sviiiden och att du snart är tillbaka i Ässky-ptän. Försök till Östgöttska på slutet där..

Å skulle du mellanlanda i Madrid såååå...

Bert sa...

Herrejösses vilken långflygning! När landar du?

KARLAVAGNEN sa...

HO-HUM! MUCHOS VECKOR THIS IS. WAANEER KOMMER DU TERUG DÅ?

Ai ai aaaiaaaaai (lite flamenco yl på slutet där).