torsdag 30 april 2009

Trevlig Valborg!


Jag önskar er alla en trevlig Valborg! Och till er som inte firar Valborg i dag önskar jag en trevlig torsdag!

Själva ska vi på kalas hemma hos våra Trevliga Grannar. De är sådana bra festfixare, det är alltid lika trevligt att komma hem till dem. Men nu börjar jag få riktigt dåligt samvete, måste se till att själv orda någon fest snart så att vi kan bjuda dem!

Nu har jag i alla fall bestämt mig för vad jag ska ha på mig i kväll, så nu ska jag gå och lägga mig ett tag så att jag är pigg i kväll och inte somnar redan vid 9 som jag gjorde i går. Det hade ju inte varit så skoj.

12 kommentarer:

Kerstin sa...

Önskar dig en riktigt trevlig Valborgsmässoafton.
Kram

Suzesan sa...

Ha en helt underbar Valborgsmässoafton och fira in våren med god mat och trevligt sällskap Marianne.

Jag ska göra så lite som möjligt.
Kram
Susanne

Annika sa...

Ingen Valborg här inte, och det är OK...
Önskar dig en trevlig kväll hos grannarna. Trevligt att bli bortbjuden!
Kram!!!!

Desiree sa...

Kul att du får fira valborg. Du får ha det riktigt trevligt ikväll då. Vilken jättefin bild. Här kommer vi inte att fira valborg eller ens märka av att det är valborg.

Grekland nu sa...

Trevlig torsdagskväll själv! Här är också en vanlig dag, men i morgon är det i alla fall röd dag här precis om i Sverige. En del demonstrerar, andra grillar...

Taina sa...

Glada Vappen som finlandssvenskarna säger! Få se om jag får någon Valborgsfeeling. Jo kanske med denna lilla sång ;)

Sjungom studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än
i vårt sinne bo,
hoppet är vår vän,
vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro!
där de härliga lagrarna gro!
Hurra!

Emmama sa...

Hoppas det blev en lyckad middag! :) Kram och trevlig helg!

Tina sa...

I Sverige var det ju eldningsförbud både här och där eftersom det har varit så ovanligt torrt!!!

trollpackan sa...

Kul med fest!
Här så jobbade vi som vanligt, eller vanligt och vanligt...vi stängde lite tidigare än vanligt;)
kramen

Millan sa...

Trevlig Valborg sa har lite for sent till dig ocksa! Hoppas festen var trevlig. Kram!

Suzesan sa...

Måste ha varit en rejäl fest det dära;)

Upp med nosen Marianne.Hoppas du snart skall vara lite gladare. Men det är lättare sagt än gjort.
Det kommer bli bättre och bättre för varje dag. Jag vet hur det är att vara ledsen eller låg så jag förstår. Skickar bara lite uppmuntran.

Ha en bra söndag!

Kramar
Susanne

Marianne sa...

ALLA: TACK för helghälsningar och sång och allt! Det var en jättetrevlig kväll, och elden hade vi i form av stearinljus på altanen.

Stora kramar till er alla!

Suzesan: Tack, ja, jag vet att du också är rätt nere just nu. Men jag tror du lyckas hålla näsan över vattnet lite bättre än jag. Jag ska skärpa mig!

Jättekram till dig!