lördag 27 juni 2009

Tål ingenting nu för tiden

Flamboyant.

Oj, oj, oj, oj! Jag tål visst ingenting nu för tiden. Och då menar jag att vara uppe sent på nätterna. Vi hade så trevligt i går kväll där vi satt och åt och pratade i trädgården att klockan bara flög iväg. Dessutom vände vädret lite och det kom en sval (!) vind, så det var så där riktigt ljuvligt, vi satt inte som i en bastu som det annars lätt blir när man sitter utomhus, även på nätterna i det här landet. Vips hade klockan blivit hur mycket som helst och jag kom inte i säng förrän vid tre i morse.

Och det är det jag inte tål, tydligen. Jag har sovit ett par timmar nu på eftermiddagen, men jag var så trött att jag till och med drömde om hur trött jag var, att il-Make ville ha mat och att jag släpade mig runt i köket med kastruller i händerna och att jag bara somnade hela tiden! Hahaha, då är man trött när man är för trött för att sova!

Så nu är det väl bäst att jag pallrar mig ner till kastrullerna medan ögonen är öppna, annars blir det väl ingen mat i dag. Men någon avancerad matlagning, det blir det inte!

12 kommentarer:

Grekland nu sa...

Haha, förstår precis hur du känner dej, jag kan heller inte nattsudda längre. KAN det möjligen ha att göra med att man inte är tonåring längre??

Marianne sa...

Ingabritt: Ja det är väl det, åldern tar ut sin rätt. Lite synd bara att det ska vara så, annars hade man ju kunnat ha mycket roligt!

Musikanta sa...

Nej, fjärran är de dagar när man kunde bälga i sig en liter vin, sova fyra timmar och vakna pigg och alert...

Men, å andra sidan, du hade ju så trevligt att man får väl ta lite trötthet då. Och du har ju möjlighet att vila på dagen eftersom tydligen il-make är borta!
Kramar!!

Desiree sa...

Jo visst är det så ibland. Sådant händer oss alla. Men har man bara haft det riktigt trevligt iallfall kvällen innan så är det liksom värt det hela ändå. Jag hoppas att du fått en god natts sömn och åter känner dig pigg och återställd igen.

Marianne sa...

Ingrid: Ja det var tider det. Men det var värt en dags trötthet, absolut. Nej, Klas är inte bortrest, han är hemma, men det går bra att sova även då : ) Han åker inte förrän i juli, om man inte räknar tjänsteresor till Grekland, förstås.

Kram!

Desirée: Ja det var så himla trevligt, det är så tråkigt att de flyttade! Men sånt är livet, och det är verkligen roligt att ändå ha kontakt fortfarande. Så det var värt att vara lite trött. Tur att man inte dricker hur mycket som helst så att man i alla fall slapp bli sjuk! Nu ska jag ner och baka tårta till Klas som fyller år i dag.

Kramar!

Suzesan sa...

Hahahaha ja jag skrattar inte åt att du är trött utan åt att il-Make släpade runt dig i köket med alla kastrullerna hahaha.

Meeeeeeen så läste jag ditt kommentarssvar.
Grattis och hurra hurra hurra hurra för din il-make som fyller år idag enlig vad man kan utläsa.

Ha en bra söndag

Kram
/Susanne

Marianne sa...

Suzesan: Haha, ja det hade sett ut om det hade varit på riktigt! Tur att det bara var en dröm för annars hade han allt fått en kastrull i skallen : D

Klas hälsar och tackar! Och jag bakade tårta efter receptet som du tipsade om. Den blev riktigt smarrig!

Kramar!

Saltistjejen sa...

Uncerbart att ni hade så trevligt! Men jag förstår precis hur du menar med att bli sådär supertrött efter en natt med få sömntimmar. Var ju hos Taina i helgen och inatt satt vi uppe och tjattrade till kångt inpå småtimmarna och jag känner mig heeeelt slut. M¨ste nog sova snart.
KRAM!!

Bert sa...

Det där är åldern, Marianne. ÅLDERN!

Man klarar inte sån't, längre.

Marianne sa...

Saltis: Tänkte det, att ni skulle få det så där supertrevligt! Då är ni trötta båda två nu. Hoppas du sov gott i natt!

KRAMAR!

Bert: Men det är orättvist! Vi gamlingar borde bli MINDRE trötta tycker jag! När man är ung sover man ju så himla mycket ändå, så det hade varit bättre om tröttheten fanns då. Nu när man inte sover så gott längre borde piggheten infinna sig så att det blev balans : ) KUL vill man ju ha trots att man är så himla GAMMAL!

Musikanta sa...

Jag menade inte att il-make ständigt var bortrest, men jag trodde att han jobbade borta från hemmet på dagarna och att du var ensam hemma då, :-).

Som jag är när MM jobbar. Han har ju ett år kvar innan pensionen så jag njuter av ensamheten när han är på jobbet. Visst kan jag vila när han är hemma, men då vill han också vara med...
Varm kram!

Marianne sa...

Ingrid: Hihi, jodå det har du så rätt i, han är på kontoret om dagarna och då är jag ensam hemma. Fast inte om lördagarna, då är han också hemma och vill vara med och vila : )

Det där med MM:s pension om ett år och att du njuter när han är på jobbet, får mig att tänka på hur man säger i Turkiet när någons make går i pension. Man säger "gecmish olsun", vilket ordagrant betyder låt det passera fort, och den betydelsen menar man när man i normala fall önskar någon att krya på sig. När man säger det vid pensionsdags betyder det väl snarast "hoppas du ska klara av det". : D

KRAM!