torsdag 23 juli 2009

Välkommen Påven!

När det är en sådan kändis får man ju hälsa lite extra. För Påven har varit och hälsat på hos mig. Vet inte hur man gör en skärmdump, men så här stod det:

1 0.20% Holy See (vatican City State)

Och du Påven, nu när vi ändå har ett förtroligt snack: Var snäll och sluta med alla dumheter som att Gud hellre ser en fattig familj ha arton barn än använda kondomer. Om Gud finns så är han snäll, inte alls någon sån elak typ som du målar upp honom till. Det är jag säker på. Och se till att sluta bannlysa små flickor som blir våldtagna och gör abort, det är inte deras fel att det finns slemgubbar, om du nu ska bannlysa någon så bannlys äckelpellarna i stället.

Dessutom tycker jag det är bra när folk älskar varandra, det är mycket bättre än när de krigar och slåss. Så jag tycker det är alldeles utmärkt om folk får gifta sig i kyrkan eller vart som helst, oavsett vilket kön kärleksparet har, det viktiga är ju att det handlar om kärlek. Har för mig att det var huvudbudskapet i Nya testamentet, eller har jag fel där?

Välkommen tillbaka Påven, så kan vi prata mer en annan dag.

13 kommentarer:

Fröken L sa...

Nästa gång du pratar med påven kan du hälsa honom att jag håller fullständigt med dig. Du kanske skulle passa bättre som påve??? =)Jag skulle i alla fall tycka bättre om dig, om jag fick välja.

Kram Dila

Bert sa...

Lägg till mig på din namnlista till den där snubben i herrklubben. Han är väl ordförande, va!?

Sen kan du väl tala om för honom att hans villoläror är alldeles åt helsike och inte till gagn för mänskligheten.

---

Visst är det kul att se vem som varit inne. Det är lite FRA-stuk. Hos mig har kungen hälsat på ett par gånger. Men han har aldrig kommenterat. Svagt, tycker jag.

susanne sa...

sedan kan du ju fråga Påven varför han använder skydd (livvakter, pansarbil etc) när inte andra får använda skydd... ske Guds vilja och då ska man banne mig inte sitta och kura bakom pansarglas när man åker kortege bland undersåtarna.
Fråga´n från mig!

Sedan kan du hälsa att jag håller med dig i varende stavelse!
KRAMEN och ha det så gott!

Suzesan sa...

Åhååå Coolt.

Jaså du påven du är på Mariannes blogg och läser lite. Ok då vill jag bara säga att hon en bra människa så det gör du helt rätt i och så håller jag med om vartenda ord. Så det så.

Hur kan man se vilka som läser. Det vet inte jag.

Du kan gör en printscreen och klistra in bilden i paint spara den och sen har du en bild:)Kanske du visste redan. Fast det kanske inte är samma på Mac.

Kram
/Susanne

Truddelutt sa...

Vet du, jag håller med dig till punkt och pricka (eller vad det nu heter).

Kramis!

Anna, Fair and True sa...

Hahaha :) Hoppas han läser!

Bloggblad sa...

Amen!

Marianne sa...

Dila: Haha, fast jag vet inte om jag skulle klä så bra i de där fåniga kläderna han har : D

Men jag ska absolut hälsa honom att du tycker likadant!

Kram!

Bert: Du är med på listan! Jo, jag tror han är ordförande, han beter sig värre än Mao ibland tycker jag. Finns det någon som hädar mänskligheten här i världen så är det han.

Ska kolla in ditt kungabesök! Haha, det kanske är Madeleine som är inne och spanar på dig? Vi säger inte Kraaa, kraaa, som de gjorde på Saltkråkan, vi säger Fraaa, fraaa : D

Susanne: Du är också med på namnlistan! Och jag ska verkligen ta och fråga honom om varför han får skydda sig när andra inte får det. Ske Guds vilja!

Kram!

Marianne sa...

Suzesan: Du är också med på protestlistan!

Nej, jag kan inte se VEM som är inne och läser, jag kan bara se VARIFRÅN folk kommer. Typ Washington, Halmstad och Vatikanstaten. Och då man man kanske gissa att det är Annika, Suzesan och Påven, men man vet inte för det bor ju fler folk i Halmstad än du : ) Det finns olika program som man kan länka in för att räkna statistik och se vilka sökord som hittar hem till en osv. Jag använder Statcounter http://www.statcounter.com/, det kostar inget om man håller sig till basprogrammet, och det gör jag.

Jag har inte klurat ut hur man gör Print Screen på Macen, men på nåt sätt måste man ju kunna göra det?

Kram!

Truddelutt: Då skriver jag upp dig också på listan!

Kram!

Anna: Ja hoppas kan man ju alltid!

Bloggblad: : )

Saltistjejen sa...

Haha marianne! Viket bra inlägg!!!!
Kram!

Marianne sa...

Saltis: Ja den karln skulle man ju vilja säga en och annan sanning till ...

Kram!

Musikanta sa...

Jag tror inte att påven ser kvinnor som människor utan bara som någre barnalstrande maskiner. Annars kunde han inte ha sådana åsikter. Synd att sådana människor ska ha så stor makt... :-(
Kramar!

Marianne sa...

Musikanta: Ja, så är det nog. Dessutom vet han bergis inte hur barn blir till ens en gång. Han tror väl det är storken ...

Kram!