fredag 4 september 2009

Maximal stolthet



Stockholm och Björn Ulvaeus på en och samma gång, kan man bli stoltare som svensk i förskingringen? Björn presenterar vårt älskade Stockholm i programmet My City - My Life producerat av CNN.

Jag lyckas inte bädda in klippet här, så kolla länken.



Jo men nu lyckades jag visst, både del ett och del två.


Uppdatering: Mica tipsar om fler program i den här serien, och länken till seriens hemsida:

Programmet sänds igen de närmaste dagarna, på den här sidan finns filmerna och där skriver också CNN mer om Stocckholm.

http://edition.cnn.com/CNNI/Programs/mycity_mylife/

Nina Persson från Cardigans har tidigare varit med i My City, då om Malmö. Här hittas den bland de andra städer som tidigare sänts.

http://search.cnn.com/search?query=my+city+my+life&type=video&sortBy=date&intl=true

TACK Mica!

10 kommentarer:

Matildas fikarum sa...

Wow! En bättre överblick av Stockholm kan man knappast få. Tack för att du la in den här länken, jag njöt verkligen av videon eller videosarna (hur gör man plural av video?) och sitter här med enorm hemlängtan nu.

Annika sa...

Nu ör jag ännu stoltare över att vara stockholmare!
SÅ fint!
Jag tycker Björn är så sympatisk också! Hela han liksom bara utstrålar snällhet!
Underbara filmer.
Vad kan man säga? Stockholm i mitt hjärta, längst in, längst ut...ALLTID!!!
KUL, jag vill lägga upp det hör på min blogg också!
Det har väl visats på CNN detta då? BRA!!!
KRAM!!!

Marianne sa...

Matilda: Ja visst var det bra gjort! Av både Björn och CNN. Det lär vara en hel programserie, ska bli spännande att se om de visar någon annan av ens "egna" städer.

Fast det var ju inte meningen att ge dig hemlängtan förstås!

Kram till dig!

Annika: Ja, lägg ut det på din blogg också så att ännu fler får se! Man sträcker ju alltid lite stolt på sig när de spelar Abba i radion, eller pratar om Stockholm, och när då både Björn och Stockholm är kombinerat spricker man ju nästan av stolthet!

Jag tror det visades på CNN i går, men jag är inte säker, blev så glad när jag såg att de hade lagt ut videon, och bjussade på inbäddningskod till råga på allt!

KRAMAR!

Anonym sa...

Jag såg det på reklam på TV, men har lyckats missa programmet förstås...

Desiree sa...

Det glädjer mig verkligen att höra att du mår bättre och att du lyckats äta upp dig något kilo. Du får mumsa på med alla dina favoriter. Roligt och jätteinteressant att få läsa och se bilder om hur daddlar skördas. Häftigt som sagt! Jag har ju aldrig sett något sådant innan. Ha det bra och sköt om dig. Spar på krafterna och känn efter hur mycket du orkar. Jag hoppas som sagt att du snart och inom kort känner dig ännu piggare och starkare och lyckas komma upp i din normala vikt igen.

Kram

Marianne sa...

Carina: Vilken tur att du kunde se det här då! Jag brukar också alltid missa alla program, trots att jag tänker att jag vill se dem.

Desirée: Tack! Jo det känns bra att gå upp till och med så lite som ett kilo. Du är ju också rätt liten, så du vet säkert hur det känns att gå ner för mycket. Hoppas att jag får någon slags besked på vad det kan vara i morgon.

KRAM!

Mica sa...

Programmet sänds igen de närmaste dagarna, på den här sidan finns filmerna och där skriver också CNN mer om Stocckholm.

http://edition.cnn.com/CNNI/Programs/mycity_mylife/

Nina Persson från Cardigans har tidigare varit med i My City, då om Malmö. Här hittas den bland de andra städer som tidigare sänts.

http://search.cnn.com/search?query=my+city+my+life&type=video&sortBy=date&intl=true

Mica
som hoppas o önskar att allt går bra Marianne!

Marianne sa...

Mica: Tack snälla du! Det gick bra som du kan läsa i det senaste inlägget!

Och tack för länkarna! Jag tror jag kopierar allt du skrev och lägger in det som en uppdatering.

Kram!

Suzesan sa...

Åhh det där behöver man inte vara Stockholmare för att gilla. Det räcker väl med att bo Halmstad och tycka Stockholm är enormt vackert. Fina filmer.

Bra marknadsföring både för Stockholm och Sverige.

Kram
/Susanne

Marianne sa...

Suzesan: Vad bra, då tycker jag inte att det är bra bara för att jag är partisk! Men jag hade nog tyckt det var lika bra om det hade varit Halmstad, för det är ju Sverige ...

Kram!