måndag 5 oktober 2009

Svårt

Jasmin.

En mycket god vän har hamnat i en väldigt svår situation - helt utan egen förskyllan. Oftast brukar man kunna peka på någonting som man hade kunnat göra annorlunda, men den här killen har verkligen inte gjort någonting fel. Maken gör just nu allt han kan för att hjälpa till, och jag har gjort vad jag har kunnat.

Jag tänker med hela hjärtat på honom och hans fru i dag.

Uppdatering: Den värsta krisen är över. Gemensamma ansträngningar från flera olika håll bar frukt. Tack till alla som har hjälpt till!

22 kommentarer:

Bert sa...

Trist situation.


Men du - Är det inte en gardenia??

Marianne sa...

Bert: Nu vet jag inte bara för det. De sa att gardeniorna var slut men att de hade jasmin. Det är en väldigt liten blomma, stor som en modern femöring ungefär. Gardenior är väl större?

Bert sa...

Haha! Femöringar är, som jag minns ganska stora och jasminer har väl enkla stjärnformade blommor i klase. Men jag kan ha fel. Det här är kanske en specialmodell. Kanske en schersmin.

Bert sa...

Så här ser alla jasminer ut som jag hittar på google.se bildsök.

Marianne sa...

Bert: Nej! Jag menade så klart modern femtioöring! Femöringar har väl inte funnits på många herrans år.

Det är bergis en korsning : )

Men jag låter det stå ändå, för det passar med det namnet i dag.

Bert sa...

Jepp - Det måste vara en hybrid i så fall. Vi nöjer oss med det.

Suzesan sa...

Hah schersmin närmare men för lite föär gardenia ahhaaa.:)

Jasmin dofta underbart men det gör de båda men på olika vis:)

Å men HOPPAS er vän ska få råd och hjälp så de löser det. Jag ska tänka på det. Usch vad hemskt att hmna i såna problem. Håller tummarna för att det skall gå bra. Skönt att du är färdig med det där giftiga förrådet!!!

Ha en bra kväll
Kram
/Susanne

Marianne sa...

Bert: Nu sökte jag på "jasmin flower" (för att slippa alla brudar). De flesta är enkelbladiga, som du säger, men det verkar finnas några varianter. Hur tillförlitligt det nu är ... Den är söt och luktar gott i alla fall : )

Suzesan sa...

*för liten för att vara en gardenia*.. menade jag. Blev ivrig och skrattade när jag läste och skrev:)Tangentbordets fel. IGEN!
Kram
/Susanne

Marianne sa...

Suzesan: Tack, ja jag hoppas verkligen att det här ska ordna sig, det är en allvarlig situation.

Det är himla skönt att vara av med gifteländet! Jag stod länge i duschen efter det.

Ha en skön kväll du också!
KRam!

Marianne sa...

Suzesan: Men jag fattade vad du menade!

KRAM!

KARLAVAGNEN sa...

Blomma mig hit och blomma mig dit. Kolla in bladen! Det är en Jasmin y punto. Olé!

Nu var det ju inte fotot det skulle handla om utan att ni ställer upp för någon som hamnat i knipa som inte är självförvållat. Skulle vilja dra till med den gamla låten That is what friends are foooor....

marsipanen sa...

Jag hoppas det ordnar sig (har läst mejlet) och jag tycker det verkar väldigt obehagligt både för er och för killen och hans familj.

Håller tummarna och hoppas på att Klas fixar...
kramen!

Marianne sa...

Karlavagnen: Nä nu blommar det! Hihi. Är det verkligen en jasmin?

Klas har gjort absolut mest av oss två.

Marsipanen: Det var hemskt! Riktigt hemskt. Men nu är värsta krisen över som tur är!

Kram!

KARLAVAGNEN sa...

Schersmin skulle jag tippa. So inte en Jasmin... y punto... ;-)

KARLAVAGNEN sa...

Philadelphus Snowbelle Olé

Saltistjejen sa...

Vad skönt att det verkar ordna sig. Det är alltid jobbigt att känna att man inte riktigt kan hjälpa till så mycket som man skulle önska.
Kram!

Saltistjejen sa...

Vad skönt att det verkar ordna sig. Det är alltid jobbigt att känna att man inte riktigt kan hjälpa till så mycket som man skulle önska.
Kram!

Annika sa...

Nej det är inte en Garenia. De ser inte ut så, det vet jag som har en gardenia i min trädgård :-)
Vad det KAN vara så är det en Kamelia.

TRIST fall, och så stressande när ngt sådant händer.
BRA att det verkar ordna upp sig!!
KRAMAR!!

Marianne sa...

Karlavagnen: Där har vi det ja! Schersmin har jag nog aldrig hört talas om förut, men det säger ju inte så mycket mer än att jag inte är så bra på blommor : )

Kram!

Saltis: Ja det värsta är över som sagt, men nu har Klas fullt upp för att reda ut situationen. Han har god hjälp som tur är!

Kram!

Annika: Karlavagnen hittade vad det var, en Philadelphus Snowbelle, en schersmin!

Ja gårdagen var fruktansvärd!

KRAMAR!

Bert sa...

Schersmin - ja, ja.... Va'va're'ja'sa!??

;)

Marianne sa...

Bert: Ja det sa du visst redan från början, ja ...