onsdag 10 februari 2010

Medtrafikanter

En last kameler.

Ha en bra onsdag allihop!

17 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Tack för det! Jag ska just ge mig ut på gatorna nu, och visst är det lite kaos pga snön, men det där ska jag nog inte behöva stöta på i alla fall... ;)

Marianne sa...

Tack. Hoppas ni också får en bra dag. Själv ska jag till frissan och försöka få ordning på frisyren efter allt `mössbärande´. Sen blir det lite snöskottning och skrivbordsarbete. M.a.o. en helt vanlig dag.
/Kram

Otta sa...

De är så söta och stolta! Ha en bra dag!
Kram

Helly på vift sa...

*skratt* Helt underbart!

Imorgon àker jag till Istanbul, tack igen fòr dina tips.

Kram!

Petchie75 sa...

Ha ha, inte var dag man ser kameler på våra vägar... En gång såg vi två poliser som sprang på motorvägen och dirigerade om trafiken - det var en stor iguana som vill gå över vägen ;-)
Kram och hoppas att ni har det riktigt kul, du och väninnan!

Annika sa...

Ja, dina bilder från Kairo bjuder alltid på ett leende.
Här är vi drabbade av en rikigt äkta BLIZZARD i ordets rätta bemärkelse...
Ingen som get sig ut på våra vägar idag, det kan jag garantera!
Kram!

Desiree sa...

Ha ha helt underbart Marianne. Jag skulle tycka att det vore helt exotiskt med några kameler som medtrafikanter även om det är vardag hos dig. Ha en bra dag med kompisen.

Jenny sa...

Vilka underbara kontraster! Här blir det aldrig mer exostiskt än en eller annan hästtransport :-). Hoppas ni också får en fin dag! Kram!

Fröken Anki sa...

hihi, vilken syn!
Hoppas ni har det fint och att du är pigg igen.

kram

Grekland nu sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen - jag älskar dina kamelbilder!! Den här var ju bara för häftig...

Musikanta sa...

Du är en fena på att ha kameran till hands i sådana här ögonblick. Men du körde väl inte själv?

Jag vet inte om jag berättade när Mirren hade slut på kanel och gick till grannen för att låna. Lillmirren, som hjälpte henne att baka, blev mycket ledsen och besviken när hon kom tillbaka utan - kamel...

Bloggblad sa...

Det här är väl lika exotiskt i våra ögon som de otroliga snöhögarna här är för mina irakiska elever som aldrig hade sett snö förrän strax före jul, och frågade mycket om hur den kändes...

Apropå Musikantas barnbarn, så har jag en sann kamelhistoria också.

Jag skojade på barnkören om att jag måste sköta mina pengar, för min man är kamrer. Varpå en liten flicka gick hem och var så förundrad över att hennes körfröken var gift med en kamel.

Numera är han varken kamrer eller kamel...

anna of sweden sa...

Men åh, vilken härlig bild.

Marianne sa...

Freedomtravel: Hahahaha, nä, kameler på gatan ska du förhoppningsvis slippa!

Marianne: Blev du nöjd hos frissan? Jag passade på när jag var i Stockholm.

Kram!

Otta: Ja de ser faktiskt riktigt nöjda ut där de ligger på flaken. De verkar tycka det är rätt kul att få se sig omkring.

Kram!

Marianne sa...

Helly: Bara kul att kunna hjälpa till!

Kram!

Petra: Hahaha, Guuud så kul! En iguana som ska över och som får poliserna att springa runt som tokdårar! Vilken syn!

Kram!

Annika: De där snöstormarna ni har haft skulle nog till och med kamelerna hålla sig undan. Annars verkar de tåla det mesta.

Kram!

Marianne sa...

Desirée: Men ni kanske har alligatorer som springer runt ibland? Eller är det bara i Florida?

Kram!

Jenny: Visst är det synd att man har rationaliserat bort djuren! Fram för fler oxar och kameler och iguanor på vägarna!

Kram!

Anki: Jag tröttnar aldrig på den synen!

Kram!

Marianne sa...

Ingabitt: Dina påfågelsbilder är inte dumma de heller!

Musikanta: Nej, nej, jag kör aldrig. Klas kör, men inte jag. Jag åker alltid med en chaufför, när jag hade kompisen här hyrde jag en toppenkille för hela veckan så att vi kunde komma och gå precis som vi ville.

Den där historien om Lillmirren och kamel är ju för söt!

Kram!

Bloggblad: Å vad spännande för dina elever att få leka i snön för första gången. Och den här vintern har de verkligen fått uppleva snö. Så nu har de någonting att berätta för släkt och vänner hemma i Irak!

Hahaha, så gulligt. Min man är kamel : D

Anna: Tack!

Kram!