onsdag 26 maj 2010

Blommor och Make

Blommor från Otta.

Se en så fin bukett blommor jag fick av Otta (som ni har träffat i kommentarerna) och hennes man! TACK OTTA OCH N! De står här på matbordet och förgyller min dag, vad kan man bli annat än glad när man ser en sån prakt?

I natt, eller rättare sagt i morse eftersom klockan var 05.30, kom Maken hem igen. Äntligen, för han har varit borta ovanligt länge den här gången. Med sig hade han sirap, pumpafrön, Bregott, ost, dubbelnougat, smågodis och lite annat smått och gott. Inte minst Mjau kattmat med havskräftor och abborre, vilket katterna tackar särskilt för.

Själv har jag varit hysteriskt trött hela dagen, för AC:n i sovrummet har fått för sig att den ska stänga av sig med jämna mellanrum. Varje gång har jag vaknat och fått sätta igång den igen. Inte direkt någon sammanhängande sömn, med andra ord. Får ringa efter AC-mannen i morgon, i dag orkade jag inte för när jag hade jobbat klart för dagen stupade jag i säng och sov ett par timmar. Nu känns det bättre så att jag orkar vara vaken när Maken kommer hem från jobbet, vilket jag hoppas är snart.

25 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Vilken otroligt vacker bukett! Härligt att ha maken hemma igen. Hur klara sig guldnougat i värmen? Eller kanske inte är tal om någon längre förvaring? ;-)

Marianne sa...

Karlavagnen: Visst är den fin! Ja den ena nougaten är redan slut, den andra ligger i kylen : ) Bregotten stoppar jag i frysen tills det är dags att använda, och osten håller jättebra eftersom den har kvar vax och tyg runt sig. Ingenting hinner smälta från planet till kylen.

Kram!

Otta sa...

Jag får berömma N att han lyckats med buketten! jag var rädd att det skulle vara begravningsblommor! :-)

Kramar och ha en mysig kväll med maken!!!

Saltistjejen sa...

Wow vilkn blomsterprakt!!! Ojojoj! Sådant blir man så glad av!!!!!
Härligt också att maken äntligen är tllbaks och roligt och GOTT att han tagit med sig så mycket ätbart! :-)
Inte fel.
Hoppas dock att er C kommer igång igen snart för att vara tvungen att stiga upp flera ggr per natt är inte kul.
Kra !!

Suzesan sa...

SÅ SNÄLLT AV Otta och N. Vilken vacker bukett. Den var du värd. Snällt gjort.

Tur din man är hemma nu OCH att du fick fylla på med lite godsaker. Hoppas du får fixat AC:n så du kan sova.

Kram
/Susanne

Kim M Kimselius sa...

WOW! Vilken bild som mötte mig när jag gick in på din blogg. Helt otrolig blomsteruppsättning. Snäll man du har som förser dig med livets nödvändigheter! Kram Kim

Lena sa...

Tittar in efter en lång tid, och ser den underbara buketten du fått! Allt verkar vara ok med dig, make och katter - så jag tassar tyst tillbaka till mig! :)

Marianne sa...

Otta: Ja, de är så vackra att det inte är klokt! TACK! Det är verkligen ingen begravning över dem : D

Klas somnade i soffan så jag har läst lite bloggar : )

Kram!

Saltis: Blommorna är så vackra, och för en gångs skull har katterna inte ätit upp gerberan! Väldigt roligt för mig, för de brukar annars rycka ett blad i taget, som i älskar-älskar inte.

Jag låg med fjärrkontrollen bredvid mig så jag behövde bara trycka på den, men det är störande att behöva göra det en 20 gånger på en natt ...

Kram!

Suzesan: Visst är de gulliga! Makaklöst!

Skönt att han är hemma igen och jag kan tala om att det var gott med leverpastejsmacka i morse!

Kram!

Marianne sa...

Kim: Blomsterprakten lyser verkligen upp både livet och bloggen!

Klas är verkligen snäll som kånkar med sig både det ena och det andra från Sverige. Men det är ju för hans skull också, utan sirap och pumpakärnor blir det inte lika gott bröd, till exempel : )

Kram!

Lena: Hej! Evigheter sedan jag var hos dig också, just nu kämpar jag för att försöka komma ikapp någorlunda med bloggarna - igen. Kommer snart och kikar in hos dig igen. Allt är bra här, hoppas att allt är bra hos dig också!

Kram!

Fröken Anki sa...

Mmmm... Dubbelnougat! Det ska jag ocksa ata nar jag ar I Sverige. Jattefina blommor, och skont att maken ar hemma igen. Hoppas ni far sova battre I natt.
Kram

Anonym sa...

Vilken underbar blombukett!
Och den där dubbelnougaten, den vill jag också ha!

Äventyret framtiden sa...

Gladioler kan göra en salig!
Förstår att du är det!
Kram från Geta

Katarina sa...

Wow, vika vackra blommor du fått av dina vänner. Superkul!

Den där påsen med godsaker som din kära make hade med sig, var nog värt att vänta på, inkl. maken! Mmm, gudars vad Sverige sugen jag blev nu!

Kram

Matildas fikarum sa...

Mycket vacker färgkombination på blommorna. Man blir SÅ glad för en blombukett!

Lotta sa...

Tänk vad en bukett blommor kan liva upp tillvaron!
Hihi! Det är alltså Bregott och smågodis man längtar efter när man inte bor i Sverige? Saker som är så självklara att man inte tänker på dem när man bor här, men saknar när man inte har tillgång till dem. Och så roligt att katterna har en svensk favorit också! Jag tror nog att jag hade saknat mjölken allra mest.

Annika sa...

Vlken bukett!!
DEN var praktfull. Jättefin!!!
Najsigt att ha maken hemma. OCh goda grejjer tog han med sig också!!
Kramar!!

Marianne sa...

Anki: Visst är det gott! Men nu är mina slut : ( Fast Klas ska till Malmö nästa vecka, så då kan jag få nya : )

Tack, i natt sov vi som små grisar båda två, hela natten utan att vakna en enda gång. Jätteskönt!

Kram!

Carina: Visst är den tjusig! Du får kanske ge dig iväg till Santo Domingo och Ikea i alla fall? För de kanske har?

Kram!

Karin: Och ännu saligare blir man när katterna låter bli gerberan, för en gångs skull! Annars är det jättekul att dra bort ett kronblad i taget från dem : )

Kram!

Marianne sa...

Katarina: Ja det är helt otroligt, de är så fina! Har ni Ikea i Filippinerna? Nä, jag kollade nu och det verkar ni inte ha. Synd, annars hade du ju kunnat handla där.

Kram!

Matilda: Ja man blir det! Faktiskt en av de bästa presenter man kan få, tror jag, eftersom de lyser upp så mycket.

Lotta: Jag vet bara ett annat par som tar med sig Bregott till utlandet, de flesta tar nog andra saker. Smågodis är många sugna på, och lakrits. Svenskt bröd, kaviar så klart, men även lite mer udda saker dyker upp bland bloggarna som man blir sugen på. Som svensk mjölk : ) Själv är jag ingen mjölkdrickare, och mjölken här är rätt fin. Jag köper en ekologisk variant som inte är mycket dyrare än den vanliga.

Marianne sa...

Annika: Den är så vacker, blombuketten!

Och det är sååå skönt att Klas är hemma igen! Det var lite väl länge han var borta för min smak. Och så ska han iväg på tisdag igen, till Malmö. Men då blir det bara ett par dagar som tur är!

KRAM!

anna of sweden sa...

Bregott sa du? Mmmmm. ;)

Marianne sa...

Anna: Jag kan inte leva utan Bregott! Vanligt smör är för mycket, margarin är blä : )

Anna, Fair and True sa...

Skönt att ha maken tillbaka! Och med dubbelnougat och allt! :) Såg förresten att Marabou har lite nya grejer, en med polka t ex. Har inte provat än men kanske vid nästa hemresa? Fast snart börjar er hemflytt närma mig sig väl?

Marianne sa...

Anna: Jag spar alla nya grejor tills vi är hemma igen, annars kanske man får abstinens efter ännu mer : ) Klas åker till Malmö på tisdag igen, så han kan köpa mer Dubbelnougat.

Vi vet egentligen bara att vi flyttar när Klas har fått jobb där hemma, men senast till nyår. Så det kan bli snart eller ... eh, till nyår : )

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Aha, trodde det var redan i juli eller något. Men då är det lite flytande alltså. Men du har säkert inte något emot att stanna till nyår.

Marianne sa...

Anna: Både ock, faktiskt. Nu när det är bestämt att vi ska hem känns det lite vakuum att vara kvar här. Å andra sidan vill jag se mangon mogna på träden. Och bada lite mer i poolen. Och så : )