söndag 25 juli 2010

Nu är det lagom

När man inte kan bygga på bredvid kan man ju alltid bygga ovanpå.

Varför städade jag i går? När jag nu visste att de skulle komma och sätta upp en ny AC i dag? När jag nu vet att karlar med slagborrar kreerar en hel del damm? Det jag inte visste var att de skulle byta AC:n på första våningen också. Men det var ju bra, för den som satt där funkade inte något vidare bra den heller.

Nu har vi i alla fall två toppenbra nya AC här! De sitter också lite bättre än de gamla som var ganska stora (som ett svenskt element) och satt mitt på väggen och omöjliggjorde all användning och möblering. De nya sitter uppe under taket och sprider svalkan bättre i hela rummet, dessutom blåser de inte direkt på en, vilket är bra. Så nu är det äntligen lagom varmt här inne. Nystädat är det också, igen.

Men jag måste säga att de här killarna är bra. För det första kom de prick 12 som de sa att de skulle, för det andra sopade de faktiskt upp det värsta efter sig.

---

Det var hemskt vad mycket "bra" det blev i den här texten, men det får vara så för det är alltid bättre när det är mycket som är bra än när det är mycket som är dåligt.

7 kommentarer:

Suzesan sa...

Hahah vilket husbygge. Ser vingligt ut.

Tur du fick fixat AC:n.

Skrattade åt sista meningen. BRA!

Kram
/Susanne

Anne sa...

Jippie! Snipp snapp så var AC-sagan slut ;) Underbart nya AC:n är där och inte bara ersatt utan dessutom bättre än förra.
Kram!

Petchie75 sa...

Ha ha, vad bra att det blev så bra till slut ;-) Vi får se hur det går för mig imorgon, Belgacom (som Telia) ska komma mellan 8 och 12 för att kolla vilken telefonledning i källaren som är vår... Så kanske det kan bli EGET internet snart så vi slipper tjuvsurfa på grannens :D
Kram

ab sa...

Låter skönt med fina AC - här behöver man just nu bara öppna fönstret för att få det svalt.

I Tunisien byggde de hus med platta tak och stenbalustrader, och det var bara att bygga vidare uppåt när man behövde en ny våning. Praktiskt! På taken torkade de röd peppar.

Marianne sa...

Suzesan: Det är helt underbart med den nya AC:n, trots dryga 40°C ute, är det lagom här inne!

Kramar!


Anne: Nu räcker det att tre AC är i gång här i huset för att hålla lagom temperatur trots dryga 40° ute, förut var jag tvungen att ha fem stycken i gång och ändå var det för varmt. SÅ skönt!


KRAM!


Petra: Hoppas att belgiska televerkskillarna (det är ju oftast killar fortfarande) vet vad de gör så att du får ett bra Internet snart! Jag avskyr sådana där 8-12 tider, mycket bättre att de säger ett rejält klockslag.

KRAMAR!


ab: Skönt att du har det lite svalare nu! Egentligen är det bättre att bygga kupoltak på de här breddgraderna, för då har man skugga på halva taket hela dagen och det blir svalare i huset. Med platta tak har man sol på hela ytan och huset värms upp mer. Men det är klart, ett kupoltak kan man inte använda till ett dugg : )

Kram!

Taina sa...

Vi funderar på att skaffa en till AC, för nu är det varmt och fuktigt här. Skönt att du har mer behagliga temperaturer inomhus nu.

Kramen

Marianne sa...

Taina: Och jag funderar på att sätta igång ett par till, det är varmt här inne nu. Kanske inte så konstigt eftersom det är så varmt ute.

Kram!