torsdag 16 december 2010

Småprat från Småland

Snögubbe.

Ja som det snöar nu, hörrni! Jag tror det har kommit ännu en decimeter vid det här laget, och det verkar inte vilja sluta snöa. Skulle tro att oddsen för en snöfri jul sjunker för varje sekund, och det kan vi vara glada för. Men, hur ska det gå att köra till Borås i morgon? Vi ska dit i tråkigt ärende, Makens morbror ska begravas. Vi ska ge oss av i ottan så att vi har gott om tid på oss att snigla oss fram. Tåg är väl inte ens att fundera på, då blir vi bara sittande i Tingsryd eller Gislaved eller någonting liknande.

Just nu misstänker jag också att killen från Fedex har svårt att ta sig fram. Jag sitter nämligen och väntar på att min första bok från My Publisher ska komma fram. Det är så spännande! Jag har gjort en bok med bara foton av människor i Kairo, inga pyramider, inga bilar, bara människor. Gissa om jag är otålig nu?

Har gjort ett riktigt klipp på Konsum i dag. Ville ha biff eller entrecote eller liknande, men allt de hade i färdigpackade disken var hela bitar från Brasilien. Onödigt när det finns kossor i Sverige. Så jag gick till charkdisken och frågade, vilket verkligen lönade sig. Fick två jättefina skivor för bara 35:-! Halva priset mot den brasilianska kossan. Mindre än halva resvägen, dessutom.

Nehej, hörrni, strykjärnet står där borta i hörnet och skriker efter mig. Bäst jag går och tar hand om det så att det blir lugn och ro här.

11 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Oj har du ett skrikande strykjärn!!?? Låter det som böneutroparna?? DÅ skulle du kunna känna dig lite hemma ju.
Sorgligt med makens morbror. Jag hoppas ni kommer fram ordentligt till begravningen imorogn. KÖR FÖRSIKTIGT i snön!
och återigen TACK för din superfina julklapp marianne! Jag känner mig fortfarande så glad och rörd!
KRAAM!

Marianne sa...

Saltis: Har det kommit fram? Så bra! Det var verkligen ingenting märkvärdigt, bara lite svenskt.

Ja vi får åka tidigt i ottan så att vi kan maska oss fram genom snön, begriper inte hur det kan snöa så mycket. Sedan stannar vi i Borås över helgen, hem på söndag igen. Vi får se om jag tar med mig datorn.

Haha, ja jag ska säga till strykjärnet att låta som en böneutropare i stället för att stå där och se tjatig ut : D

KRAM!

Anonym sa...

Bävar nästan inför söndagens färd mot Sverige... visst vill jag ha en vit jul men det verkar vara så otroligt mycket snö hos er just nu...
Kör försiktigt mot Borås!

Marianne sa...

Brysselkakan: Ja här är massor av snö! Det är helt otroligt. Så kör försiktigt när ni kommer lite norrut, det ska visst bli snö neråt Europa också.

Desiree sa...

Ja jag har läst i tidningarna idag om snökaoset som ni fått. Här har det också snöat rejält. En vit jul lär det ju iallfall bli. Ni får köra försiktigt imorgon då för det ska väl komma mer snö imorgon också hos er liksom här uppe.
Vad kul att du gjort en bok och beställt från just My Publisher. Jag förstår att du sitter och väntar full av förväntan. Du kommer inte att bli besviken för jag har gjort flera böcker och aldrig hittills blivit besviken. Det är verkligen en glädje att bläddra i dessa böcker. My Publisher är vekligen The Best.
KRam!

Musikanta sa...

Jag har ju tjatat på dig många gånger att du ska göra en bok av dina många fantastiska bilder. Kul att du gjorde det! Vet inte vad My Publisher riktigt står för - betalar man själv för att någon ska göra en bok, eller?
Kram!

Annika sa...

My Publisher är utan tvekan det bästa stället att använda sig av. VAD kul att de levererar till Sverige också. Ja, jag vet ju att de skickade Desirees bok. Tror du kommer bli mäkta nöjd med resultatet. Jag beställer mina kalendrar därifrån numera och gör böcker med jämna mellanrum. Alltt lätt, alltid snabbt och alltid så fin costumer service.

Men lord vad snö ni har!! Nu får ni ta det verkligt lugnt på vägarna. Att ni får en vit jul är skrivet i sten, skulle jag vilja säga.
Vi har också snö!!! ja, den kom igår. Inte i era mängder precis, men vitt, vitt och vitt. LOVELY!!
Kram!!

Lotta sa...

Hoppas allt är bra med dig i snöyran! Tjoho vilken vinter vi fått! Hoppas nu resan till Borås gick bra.

Hihi, min kusin har börjat blogga från Indien och vilken blogg hittar jag där på hennes länkar?? Nya Äventyr!

Största snökramen!

Emmama sa...

Ja vilka MÄNGDER av snö här är! Jag är alltså på plats och efter en inledning med magvirus och flygförsening är jag nu redo att ses när du vill och kan. Hoppas allt går bra under helgen så hörs vi sen. Min svenska mobil är inte pålitlig så kanske är det bäst att bestämma nåt över mailen? rappapiraya@hotmail.com, hör av dig! :) Kram!

Marianne sa...

Desirée: De kom aldrig i fredags med fotoboken : ( Men de ska komma på måndag, så jag hoppas att de verkligen gör det. Jag är så NYFIKEN! Att det blev just My Publisher är så klart eftersom jag vet att både du och Annika är så nöjda med dem. För ska man kosta på att göra en bok vill man ju att det ska bli bra.

Kram!


Musikanta: My Publisher är just en firma över nätet där man kan göra och beställa sin egen fotobok. Kolla här: http://www.mypublisher.com/ Du har själv så fina foton, så du kanske skulle prova du också? Det kostar förstås en del, men jag tycker inte att det är så farligt ändå. Om man tänker på vad det skulle kosta att framkalla alla foton vanligt, så är det verkligen inte dyrt.

Kram!


Annika: Det är just för att du och Desirée är så nöjda - OCH att Desirée skrev om att de skickar till Sverige - som gjorde att valet av firma var lätt. Eftersom ni är nöjda så vet jag att jag också kommer att bli det. Haha, om jag har valt rätt foton, för jag ska erkänna att jag inte var superpetig utan bara "gjorde". Får ta det lite lugnare med nästa bok : )

Har ni också snö!!! Jippiii! Hoppas att ni får ha den över jul nu så att ni får riktig julstämning ni också!!!

KRAM!

Marianne sa...

Lotta: Oj, har du en kusin i Indien! Antar att du har en länk till henne, så att jag hittar henne! Spännande!

Visst är det häftigt med all snö! Jag tycker att det är så vackert och det är roligt att pulsa i snön. Till och med svärföräldrarnas lille tax tycker det är roligt, även om han är en gammal liten herre med korta ben.

Kram!


Emma: JIPPIIIII vad kul att du är i Älmhult nu! Trist med magar och flygplan, men slutet gott allting gott. Jag har mejlat dig, och där skrev jag mitt svenska (haha, som om jag hade något annat) telefonnummer. KUUUUL!

KRAM!