tisdag 23 augusti 2011

Min häck är helt väck!

I eftermiddags satt jag här vid datorn och höll på att somna samtidigt som jag skrev. Och eftersom det inte är panik med det jobb jag håller på med just nu, passade jag på att gå ut i det fina vädret i stället. Det resulterade i att taggbusken nu är nedsågad och färdig. Bara skräpet som ska köras till tippen.

Häpp! Tänk att den har varit så yvig att den tog upp hela den markyta som nu är bar jord. Den har varit lika yvig ut mot gatan, så grannarna har nästan inte kunnat backa ut bilen. Närå, det var överdrift, men en komisk tanke. Det här blir ett bra ställe att gräva ner en massa vårlökar.

Min fina granne Moa sa hemma vid matbordet: "Har ni sett Mariannes häck? Den är helt väck!" Därav rubriken.

Stina njuter som en toka när jag är ute och fixar i trädgården. Ibland är hon så till sig att hon ska stryka sig mot mina ben för varje steg jag tar. Det ser lite lustigt ut, jag får gå bredbent - jag tar ett steg och Stina stryker sig mot det benet, jag tar ett steg till och Stina kryssar över för att stryka sig mot det benet, och så håller vi på så ett helt varv runt trädgården.

Stina sitter och kurrar.

Stina stryker sig mot mina ben. Ser ni så fula träskor jag har. När de är slut ska jag skaffa vanliga svarta.

Ja, annars har det väl inte hänt så mycket i de här krokarna av världen. Men jag oroar mig lite för Annika som är mitt i jordbävningen i Washington DC. Hoppas allt är bra med henne och hela hennes familj!



För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna är rasister.



14 kommentarer:

Bert sa...

Oj - Med den rubriken, trodde jag att det handlade om att du hade träsmak.

Millan sa...

Josses vilket jobb du gjort med hacken! Och ja underbar rubrik.. jag trodde du pratade om en helt annan typ av hack :-).

Jag maste ocksa ga ut i tradgarden och ansa lite.. (mycket).. for det ar lite smatt overvuxet overallt.

Desiree sa...

Gillar rubriken. Wow vilken skillnad! Nu skulle man omöjligt kunna känna igen häcken om man tittar på hur den såg ut på första bilden. Helt otroligt vilket jobb du lagt ner. Men jag gillar resultatet skarpt. Åh vad söt Stina är när hon stryker sig mot dina ben på det där sättet.
Well done Marianne!

Äventyret framtiden sa...

Hahaha....nu fick du mig vaken på direkten. Jag blev riktigt orolig och funderade vad som hade hänt med din egen häck/bak. Så skönt att det bara var den taggiga saken. Där får du jättefint när våren kommer och alla lökar som dyker upp. Gosiga Stin-gumman.
Ge henne en kurrig hälsning från mig
Kram!

Äventyret framtiden sa...

...och lilla a blev på efterkälken, det skall förstås stå Stina-gumman:)

Kurr igen!

olgakatt sa...

Stina tackar för att hon fått flytta till Älmhult, förstås! Pyracanthan tackar säkert också för föryngringen.
Visst är trädgårdsarbete vanebildande!
Hoppas den andra häcken tar sig litet nu när du slutat röka, haha!

Petchie75 sa...

Du fortsätter att imponera med ditt trädgårdsarbete och din motivation! Härligt! Och det är säkert jättebra för att kväva röksuget, förutom kanske efteråt när du vill ha en belöning? Vad blir det istället? (jag vet om iPhonen, men något annat som du kanske unnar dig direkt, eller?)
Vad mysigt med Stina som vill mysa med dig samtidigt ;-)
Kram!

Annika sa...

Gillar också rubriken!!
KUL!
Heja dig!
Bort med den bara!
OCH tack för omtanken, det gick ju bra mitt i allt et otäcka!!
NU hoppas jag att det aldrig ngnsin händer igen.
KRAMAR!!!

Kim M Kimselius sa...

Bra jobbat! Förstår att katten älskar att vara i Sveriges underbara natur tillsammans med sin matte!
Kram Kim

Marianne sa...

Bert: Hahaha, ja den häcken behöver snarare gödsel : )


Millan: Haha, den häcken har knappt funnits på många år, behöver snarare förstoras än förminskas. Kan man få häckimplantat? : D

Jag har i stort sett bara baksidan kvar nu, och det känns bra. Vi ses i trädgården över ogräset!

Kramar!


Desirée: Ja det var två dagars jobb med den häcken! Inte fulla dagar, men dock. Jag gillar den också som den är nu, nästan lite skulptural.

Ja de är så gosiga mina små kissebebisar!

Kramar!

Marianne sa...

Karin: Haha, ja men vad bra att jag inte fick dig att somna! : D Nu väntar jag på att lökarna ska komma som jag har beställt. Minns inte hur många det var, men över 100 i alla fall. Pust, vilket jobb jag har skaffat mig ...

Stina kurrar tillbaka!
Kramar!


Olgakatt: Ja det är nog så, att Stina tackar för att vi äntligen flyttade hem till Sverige och Älmhult. Jag tror att den där taggisen kan bli rätt snygg nu efter föryngringen. Vi får se, den får nästa år på sig att visa vad den går på, annars får den flytta till tagghimlen. Nästa station för utrensning är baksidan.

Jag vet inte om den andra häcken kommer att ta sig. Inte är det många gram jag har gått upp sen jag slutade röka, inte. 40 dagar i går.


Petra: I dag när jag pratade i telefonen och inte fick röka ägnade jag mig åt att döda en massa småflugor i fönstret. : D Annars håller Stina och Tjorvan på att tröttna på alla pussar de får. Synd att det inte tar sig uttryck i städning eller strykning eller någonting annat nyttigt ...

Stina är så gosig i trädgården, men ibland är hon mest i vägen : D Tjorvan gillar mer att mysa i sängen, hon springer in där på morgnarna efter att hon har fått frukost och jag ska dricka kaffe.

KRAMAR!

Marianne sa...

Annika: Ja usch, bort med onödiga taggar! Kanske vore det fint med en vit-rosa hortensiahäck i stället? Fast den ska få ett år på sig att visa om den kan bli fin, den ska ju vara täckt med vita blommor på försommaren och brandgula bär nu och framåt hösten. Vi får se.

Ja det är så SKÖNT att allt gick bra! Nej, det får aldrig hända igen! Inte i Sverige heller!

KRAMAR!!!


Kim: Ja det känns i kroppen i dag att jag jobbade hårt i går och förrgår. Stina njuter verkligen, och hon har gjort det här området till sitt. Numera är det självsäkerheten själv när hon traskar omkring här : )

Kramar!

Anna, Fair and True sa...

Gosiga Stina!

Marianne sa...

Anna: Ja, hon är supergosig! Men hon har fullt av rivsår på nosen : (